Pozycjonowanie, choć jest procesem długotrwałym, daje możliwości pokazania się użytkownikom docelowym. Jak wyżej wspomniano, efekty zabiegów o wysoką pozycję, są widoczne w dłuższej perspektywie. W zależności od frazy docelowej postępowanie marketingowe może trwać od kilku do kilkunastu tygodni. Opłaci się jednak być cierpliwym. Efekty pracy pozycjonera przekładają się na wzrost odwiedzin na naszej stronie.
Niepozycjonowaną witrynę można porównać do sklepiku w bocznej ulicy małego miasteczka. Serwis, którym zajmuje się agencja multimedialna, jest jak ogromny butik w centralnej alei stołecznej galerii handlowej.
Kolejnym powodem są nawyki internautów. Ponad dziewięćdziesiąt procent użytkowników wyszukiwarek przegląda tylko pierwszą stronę wyników na zadaną frazę. I jak potwierdzają badania, których celem było stwierdzenie, na jakie obszary monitora skierowany jest wzrok odwiedzającego stronę www, jest to pole w kształcie trójkąta położonego w górnym lewym rogu. Jak się to przekłada na liczby? Jeśli pierwszą pozycję odwiedzi dziesięć tysięcy odwiedzających, drugą już tylko trzy, trzecią około tysiąc.
Pozycjonowana strona ma również profesjonalnie zoptymalizowaną zawartość i właściwie dobrane słowa kluczowe. Optymalnie dobrane frazy pozwalają dotrzeć do grona osób, będących grupą docelową dla towarów, usług lub informacji prezentowanych w serwisie.
Dziewięć na dziesięć wejść na strony generowanych jest przez przeglądarki. Potentatem na tym rynku jest Google. Jej wynik to około osiemdziesięciu pięciu procent. Zgodnie z upodobaniami robotów tej wyszukiwarki prowadzona jest większość działań marketingowych związanych z pozycjonowaniem.