Internet przed kilkunastu lat wszedł przebojem na wszystkie rynki i opanował je niepodzielnie. Coraz mniej firm nie posiada prezentacji w postaci strony www i korzysta tylko z tradycyjnych form reklamy. Jednak rozbudowa sieci internetowej spowodowała upowszechnienie dostępu do tego medium. Obecnie można powiedzieć z całym przekonaniem, że strona internetowa jest niezbędna do prowadzenia biznesu. Dlaczego? Choćby dlatego, że potencjalni i obecni klienci przenoszą swe zakupy do sieci.
Jednym z pierwszych powodów, jaki należy wymienić, jest możliwość prezentacji przedsiębiorstwa, jej oferty, historii i ludzi, którzy ją tworzą. Każda firma powstała w jakimś celu i ma swoją misję do spełnienia na rynku. Należy pamiętać, aby zawartość strony była zaprezentowana w sposób wyważony i nie przytłaczała użytkowników niepotrzebną treścią.
Prezentacja www stanowi źródło informacji dla użytkowników o produktach. Firmy handlowe prowadzą w sieci sklepy internetowe integralnie związane z portalem informacyjnym.
Wykorzystując możliwości wyszukiwarek, poprzez portal firmowy można zdobywać nowe rynki zbytu, sięgając na tereny, gdzie założenie biura byłoby po prostu nieopłacalne.
Przez pozycjonowanie, optymalizację i płatne reklamy wspierane przez geolokalizację można zdobywać nowych klientów i próbować odzyskiwać tych, którzy chwilowo odeszli do konkurencji.
Rozbudowana strona firmowa może być centrum organizującym działania w przedsiębiorstwie poprzez choćby system CRM. System zbiera wszystkie informacje o relacjach z klientami i prezentuje je w przystępnej formie. Wystarczy nadać priorytety dostępu poszczególnym pracownikom.