Nawet najlepiej zaprojektowana strona, z ogromną ilością efektów specjalnych, grafiką jak marzenie i tekstami, których nie powstydziłby się Stephen Edwin King, nie gwarantuje automatycznie odniesionego sukcesu.
Po to, by móc zainteresować innych swoją ofertą, należy wykonać ogrom pracy. Praca od podstaw daje wyniki w długiej perspektywie, dlatego należy zacząć od fundamentów. A fundamentami naszego założenia jest kod html strony. Nie warto chodzić na skróty. Pracę nad całością pliku lepiej powierzyć profesjonaliście. Czytelny kod z wszystkimi ważnymi elementami struktury potrzebny jest do indeksacji serwisu przez roboty wyszukiwarek. Niezindeksowane podstrony nie będą widoczne w wynikach wyszukiwania.
Dobra strona internetowa to nie tylko struktura html i css. To w dużej mierze widoczna część przedsięwzięcia, czyli na przykład grafika I skrypty obsługujące interakcję z użytkownikiem. Od wagi grafiki i konstrukcji skryptów zależy, w jakim czasie będzie się ładować nasza strona. Przeładowane zdjęcia ze źle dobranymi rozszerzeniami plików mogą spowolnić czytanie danych z serwera. Z przeprowadzonych badań wynika, że decyzja o pozostaniu na stronie podejmowana jest przez internautów w coraz krótszym czasie.
Jak widać, istnieje ścisły i nierozerwalny związek między solidnym zaplanowaniem wyglądu serwisu i wykonaniem a optymalizacją i pozycjonowaniem. Optymalizacja daje konkretne wskazówki co do wyglądu strony i jej niewidocznej części. Ma też dużo do powiedzenia na temat zawartości. Całość przekłada się w stosunku 1:1 na pozycjonowanie.