Google Adwords jest naprawdę bardzo prostym i genialnym rozwiązaniem do prezentacji masowej reklamy. System linków sponsorowanych dociera w wybrane miejsce ze stu procentową skutecznością. Zlecając prowadzenie kampanii, mamy pewność, że reklama dotrze do naszych klientów wszędzie, gdzie się znajdą.
Obszar, w którym pojawiają się linki, pokrywa się z tak zwanym złotym trójkątem Google. Jest to miejsce zaczynające się w lewym górnym rogu ekranu komputera. Drugie miejsce to prawy panel boczny. Trzecie, pod organicznymi wynikami wyszukiwania. Złoty trójkąt, jak go nazwano, jest najczęściej omiatanym wzrokiem rejonem ekranu. Ląduje tam dziewięćdziesiąt procent spojrzeń.
AdWords jest najszybszą formą reklamy. Działa natychmiast po zatwierdzeniu założeń wyjściowych i działa nieprzerwanie dopóty, dopóki nie podejmiemy decyzji o zmianie bądź o zakończeniu.
Dzięki systemowi można reklamować każdą branżę, bez ograniczeń tematycznych i czasowych. System linków współpracuje z innymi programami z rodziny Google na przykład z AdSens, gdzie wyświetlane są reklamy wizualne w połączeniu z frazami kluczowymi.
Zaletą nie do przecenienia jest niezależność od algorytmu Google. Nie musimy się martwić filtrami w wynikach wyszukiwania. Ani działaniem programów wspomagających takich jak Pingwin, czy Panda. Reklama poprzez linki jest od nich niezależna.
AdWords jest dla każdego, kto chce kompleksowo dbać o pozycję serwisu. Wiadomo, że SEO nie zagospodarowuje w stu procentach wejść z wyników naturalnego wyszukiwania. Można tego dokonać, prezentując użytkownikom linki z odnośnikami do serwisów docelowych.