W mnogości usług i marek coraz trudniej wybić się z nowym produktem. Tradycyjne rynki już od dawna są przejęte przez gigantów, których w każdej branży nie brakuje. Dla nowych firm, jedyną drogą pozostaje odkryć intratną niszę i pozyskać inwestora (co samo w sobie nie jest zbyt łatwe), lub szukać swojego szczęścia w internecie.
Rynek reklamy internetowej na chwilę obecną jest już bardzo dobrze rozwinięty, traktowany na równi z tradycyjnymi nośnikami reklamowymi. Główną formą przekazu pozostają banery i kampanie mailowe, jednak bardzo skutecznym okazuje się skorzystanie z tego, co bezpośrednio u siebie proponuje największa wyszukiwarka na świecie. Google AdWords to reklama firmy, strony, usługi, produktu - bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Zleceniodawca sam ustala po wpisaniu jakich słów kluczowych będzie wyświetlany jego link, co pozwala na optymalne targetowanie treści. Dodatkowym atutem jest forma rozliczenia - opierająca się nie na wyświetleniach, ale kliknięciach - płacimy więc jedynie za efekt w postaci przekierowania na stronę. Usługa ta istnieje na rynku już od bardzo dawna, a biorąc pod uwagę to, że wyszukiwanie w Google stało się niemalże synonimem poszukiwania informacji o firmach (zwłaszcza lokalnych), to obecność w AdWords staje się obowiązkowa dla każdego, kto chce podbić rynek internetowy.
Gdy zastanawiamy się, czy warto skorzystać z potencjału wyszukiwarki, należy pomyśleć o tym, ile razy sami z niej korzystaliśmy i jakie frazy były przez nas wyszukiwane. To często dobre odzwierciedlenie tego, że klienci w sieci są i to w postaci kontrahentów dla nas bardzo pożądanych. Zatem jeśli nasza strona ma jeszcze słabą pozycję w wynikach Google, to warto postarać się trafić do odbiorcy właśnie za pomocą reklamy.